Just another time thief

Som grädde på moset.

                           

 Den despterate mannen rusade iväg in i det överfulla väntrummet hos läkaren.

 Han slängde igen dörren så att tre reproduktioner av Gubbe i sydväst föll i golvet. Han kastade sig mot mottagningsrummets dörr och rev i förbifarten ned  34 inbundna årgångar av Svenska Journalen och Turistföreningens Årsbok,knuffade bryskt undan tre äldre herrar med halsont, välte fyra pelargonier, slet upp dörren, kysste sjuksystern på hand och kved:-hjälp, hjälp, doktorn, jag har just svalt en biljardboll!
-en biljardboll?
 -ja

  -kön är därborta.                                               

                   -Ni följde väl receptet jag gav er? 

 -nej doktorn, hade jag gjort det hade jag varit död nu. -Död? vad menar ni?

 – Jo se, det blåste ut genom fönstret.           

   Här har jag behandlat er för gulsot i tre veckor.

Ni kunde väl ha talat om att ni är kines.

                                                            

                               Är det nån som vill köpa en fågelhund?
                     Jag har en kull på gång och tänkte kolla  om det är nån som är intresserad.

                                                                                                     

Lämna en kommentar