Just another time thief

Ö r f i l a r

             Drömde att jag åt världens största marsmallow och när jag vaknade så var min kudde fösvunnen.

 

Lärarinnan ställer frågor till barnen.                                                        
– Vad är det som har fyra ben, är brunt och lever i skogen?              
– Älgen, svarar Elsa.
– Rätt tänkt, säger lärarinnan, men det kunde också vara ett rådjur. Vad är grönt och hoppar i gräset?
– Gräshoppa, svarar Ulla.
– Rätt tänkt, men det kunde vara en groda också. 
  Då ställer Gösta en fråga till lärarinnan.           
        

     
– Vad är det som är stort och hårt när fröken stoppar det i munnen men litet och mjukt när den tas ut?
Lärarinnan ger Gösta en örfil, men han fortsätter:
– Rätt tänkt, men det kunde vara tuggummi också!

                                                                              

                                                                                     Nu skall vi se, sa den blinde och tog sin yxa och såg.
                 

                                   

En man bärs in på akuten  med benbrott, blåslagen och en golfklubba virad runt halsen.
-Vad har hänt? frågade läkaren.
-Jag spelade en runda golf med min fru när hon slog ut bollen i en kohage.
Vi gick dit och letade. Då såg jag att en av korna hade nåt vitt där bak.
Jag gick dit och lyfte på svansen och där satt mycket riktigt en golfboll med min frus
initialer på.
Jag höll upp svansen och ropade till min fru
”Den här ser ut som din!” Sen minns jag inget mer.
 

           

4 svar

  1. ♪ ஆ cumulus ஆ ♪

     
    Skrattar innan jag öppnar dörren…
    knack…knack…
    ville bara tacka för vänförfrågan..
     
    Den här glada, humoristiska, roliga sidan, har jag saknat länge!
     

    05/11/2008 kl. 07:21

  2. ♪ ஆ cumulus ஆ ♪

     
    Schangdobelt, vad fint det blir…tack!
    Jag älskar att retas och du framkallar anfallen…skratt…menar aldrig nåt illa.

    08/11/2008 kl. 08:23

  3. Lena thats

    Men ojdå… så de kan gå… då man sperlar golf…hihihi… skojsiga bilder å roliga storys du har här like it!! å va trist de är då att ställa bort husvagnen….hatar verkligen det …. men härligt härligt då våren kommer å man får fram med den igen… ååååå va ja längtar till våren kkkkkommmmer den snnnaaarrtt???????

    09/11/2008 kl. 02:49

  4. ♪ ஆ cumulus ஆ ♪

    Deåsånt…som svanar och vikar..
    gubbarna med hängsel säger, att i dom lugnaste vattnen härjar gammelgäddorna.
    Tror du på sånt?

    11/11/2008 kl. 07:24

Lämna en kommentar